Przed Wami odcinek 12 podcastu Marketing Oparty na danych. Jego motywem przewodnim jest nowa usługa Google, czyli Google Analytics 4 – przyszłość analityki internetowej.
Odcinek stanowi rozmowę o GA4, narzędziu, które daje jeszcze szersze spektrum danych do analizy. Jego premiera miała miejsce 14 października 2020 i jest odpowiedzią Google’a na kilka czynników:
- zmianę zachowań konsumentów;
- globalne zmiany w zakresie polityki prywatności;
- coraz popularniejsze przenoszenie się firm do internetu.
To właśnie dzięki Google Analitycs możemy dokładnie analizować, co użytkownicy robią na naszej stronie, jak się zachowują, przeglądając np. ofertę naszego sklepu. Z tego odcinka dowiesz się, m.in. jakie korzyści przyniesie nam korzystanie z nowej wersji narzędzia; co odróżnia Google Analytics 4 od “starego” Analyticsa; czy można korzystać z obu tych narzędzi jednocześnie?
Na te i inne pytania odpowie mój gość Anna Moczulska, specjalistka od analityki webowej Web Analytics/CRO Sempai w agencji Sempai.
Przybliżony rozkład jazdy:
2:40 — Czym jest analityka webowa?
5:45 — Dwa największe zagrożenia płynące z braku analityki
6:05 — Narzędzia analityczne, z których biznesy powinny korzystać
8:18 — Koszt płatnych narzędzi analitycznych
9:10 — Jak Google Data Studio uzupełnia analitykę?
11:50 — Czym jest Google Analytics 4?
16:30 — Jakie nowe możliwości daje GA4?
18:12 — Co odróżnia GA4 od “starego” Analyticsa?
18:30 — Czym jest centrum analiz w GA 4?
21:15 — Co po podłączeniu do Google Analytics 4, czyli co warto, a czego nie warto badać?
24:10 — Jaka zmiana w zbieraniu danych nastąpiła w aspekcie GA 4?
26:55 — Które narzędzie wybrać do analityki po założeniu własnego e-commerce’u?
31:30 — Co nam daje podstawowa implementacja z GA 4?
33:40 — Czy pod jeden serwis można założyć “starego” Google Analyticsa i GA4?
34:35 — Czy GA4 ma jakiś limit czasu historycznego, w którym zbiera dane?
35:45 — Czy w GA4 również występuje próbkowanie?
37:00 — Jak wejść w GA4? Czyli działania potrzebne przy implementacji GA4 dla zaawansowanego użytkownika (analiza, czas programistyczny, poprawki itd.)
42:20 — Google Analytics 4 – warto czy nie?
Obejrzyj odcinek w wersji video: