Przed Wami 9 odcinek podcastu Marketing oparty na danych! Tym razem rozmawiamy o stosunkowo nowym zjawisku w internecie, jakim są live’y sprzedażowe.

Jest to trend silny zwłaszcza na rynkach azjatyckich, gdzie właśnie transmisje online w serwisach społecznościowych generują dla sklepów internetowych naprawdę olbrzymie przychody. Różnego rodzaju statystyki przemawiają za tym, że ta forma promocji naprawdę działa. Jednak pojawiają się też głosy mniej optymistyczne, takie jak: live’y sprzedażowe są dla małych sprzedawców, głównie z branży fashion, zaś targetem – wyłącznie kobiety. Jak to rzeczywiście jest z tymi live’ami?

Odpowiedzi na to pytanie szukamy razem z Marcinem Majznerem, który doradza e-biznesom właśnie w tym obszarze. Marcin od wielu lat jest związany z branżą e-commerce. Na początku jako sprzedawca na platformie Allegro, potem prowadził własny sklep internetowy. Następnie prezes i współzałożyciel platformy CupSell. Witryny, służącej do projektowania własnych koszulek i bardzo dobre środowisko dla osób, które chcą rozpocząć zarabianie na własnych produktach. Z live’ami sprzedażowymi na Facebooku zaprzyjaźnił się bardziej, pełniąc obowiązki dyrektora zarządzającego BdSklep.pl. To właśnie wtedy jako pierwszy w Polsce zaczął sprzedawać produkty FMCG, korzystając właśnie z tej formy promocji.

Posłuchaj najnowszego odcinka MoND i dowiedz się, jak przygotować się do przeprowadzenia pierwszego live’a sprzedażowego na Facebooku, jakie błędy w tym obszarze będą Cię srogo kosztować i jak ich uniknąć, a także jak wyciągnąć z nich jak najwięcej zarówno pod kątem sprzedażowym, jak i marketingowym.

Rozkład jazdy

5:40 — Czym jest live sprzedażowy?
8:20 — Kiedy i gdzie narodził się ten trend?
12:00 — Rekord sprzedażowy, jaki padł w trakcie jednego z live’ów.
15:30 — Co odróżnia live sprzedażowy od tradycyjnych telezakupów?
27:00 — Dlaczego live’y są tak atrakcyjne dla odbiorców?
34:00 — Przydatne informacje: Jak zacząć?
35:50 — Kto powinien być prowadzącym live’a?
38:40 — Praktyczne wskazówki, jak to wszystko przygotować (technikalia, kulisy).
42:00 — Minimalne wymagania techniczne, by wystartować.
47:00 — W jaki sposób wygląda proces zamawiania w trakcie live’a?
48:10 — Jak robić to zgodnie z prawem?
50:00 — Jaka jest minimalna liczba osób potrzebna do przeprowadzenia live’a?
53:30 — Jak dobrać asortyment na live sprzedażowy w przypadku dużego sklepu?
59:30 — Jakie oczekiwania co do prowadzących mają odbiorcy?
1:14:30 — Co jest siłą i wyróżnikiem live’ów sprzedażowych?
1:16:00 — Co zrobić, by utrzymać uwagę słuchaczy do końca?
1:22:45 — Podsumowanie, wskaźniki marketingowe i sprzedażowe, które warto mierzyć, analizować.

Podcast znajdziecie m.in. na:

Jeżeli chcielibyście obejrzeć 9. odcinek Marketingu opartego na danych, udostępniamy też materiał wideo:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *