To już czwarty odcinek podcastu Marketing oparty na danych. Tym razem na tapetę bierzemy temat atrybucji konwersji, z naciskiem na ocenę efektywności kampanii reklamowych na Facebooku.
Dlaczego? W przypadku działań prowadzonych na Facebooku – atrybucję możemy mierzyć zarówno w oparciu o dane z Google Analytics, jak i narzędzia analityczne Facebooka. Jak w takim razie radzić sobie z analizą danych pomiędzy systemami analitycznymi i czy lekiem na całe zło będzie stosunkowo nowe narzędzie Facebook Attribution?
Między innymi na te pytania odpowiadamy w najnowszym odcinku.
Moim gościem ponownie jest Sebastian Puchała, Starszy Specjalista Facebook Ads w Sempai. Jego specjalizacją są kampanie performance’owe, chociaż nie pogardzi dobrym contentem takim jak film. Jest zapalonym filmowcem i w tym fachu sprawdza się już od 10 lat. W Sempai odpowiada za audyty, wycenę, tworzenie oraz wdrażanie kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie.
Podcast znajdziecie m.in. na:
- Soundclouds
- Spotify: w przeglądarce lub bezpośrednio w aplikacji (spotify:show:0VobgXVEfmknsZSP4QVL5V)
- Google Podcasts
- Apple Podcasts
- Youtube
Przybliżony rozkład jazdy
1:40 – Czym jest atrybucja?
2:40 – Jak Facebook mierzy atrybucję? Jakie modele oferuje?
4:20 – Co Facebook zalicza do konwersji? W jaki sposób przypisuje ją sobie?
7:45 – W jaki sposób możemy modelować atrybucję na Facebooku?
10:25 – Czym jest Facebook Attribution? Jakie wymogi trzeba spełnić, żeby z niego korzystać?
14:00 – Czym się różnią Facebook Attribution i Google Anaytics?
21:05 – Jak oceniać efektywność kampanii reklamowych na Facebooku?